Ändrade planer men lyckad dressyrlektion

Jag hade ställt in mig helt på att vrålkämpa med Makur och finslipa på det som gick mindre bra i söndags... men det är inte lätt att göra när man inte ska rida honom. Istället stod jag uppskriven på Zetra, pga lite hästbyten överallt, då en har ont i ryggen.. vad jag fattade det som. I alla fall, klagar inte alls över att rida Zetra, men just idag hade jag behövt sitta på Makur. Det är bara 1,5 vecka kvar till lokaldressyren och jag vill känna att jag har bästa förutsättningara, vilket jag inte känner att jag får nu då det bara återstår 1 dressyrlektion tills dess. Suck o stön.
 
Well well, man gör väl ändå det bästa av situatoinen? Ja... Släppte stressen över dressyrtävlingen efter ett tag, och fokuserade bara på mig och Zetra. En skitlyckad ridlektion blev det ändå, och jag är riktigt riktigt nöjd med både min ridning och hur Z skötte sig.
Det enda är att jag inte får till ett ärligt stöd i tyglarna, utan han går och fifflar med bettet när det blir jobbigt eller när han är uttråkad.. haha, jättejobbigt är det för känner att min ridning blir lite obalanserad osv. Men skillnaden är enoooorm på hur han var förut då han bara bet tag och sa hejdå, typ. Nu finns det liksom lite sammarbetsvilja där :) Nu är det riktigt kul att dressyra med honom!
 
Btw, det här med stigbyglar alltså... ridskole-elever vet vad jag snackar om att det ALDRIG går att få bra längt, eller ens jämna stigbyglar. Idag hade jag snäppet för långa, hade jag kortat så hade dom blivit för korta och ojämna. Bleeeh, ska fan börja ta med mina egna stigbyglar ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback