Dressyrtorsdag

Yep, torsdag är det. Det betyder ju dressyrlektion för min del, vilket jag verkligen längtat efter!! Speciellt såhär tätt inpå en dressyrtävling, bara 3 dagar kvar nu. 
Man har ju inte samma fördel och förutsättningar som privatryttarna som man kommer tävla emot. Medans dom, oftast, har möjlighet att,trimma sinna hästar alla dagar i veckan.. Så sitter vi på våra kanske en, två dagar. Ibland inte ens det! Nu har jag inte ridit Makur på två veckor, och får jag honom inte idag så lät jag gråta lite... För avskyr att gå in på tävlingsbanan oförberedd. 
Men detta betyder inte att jag tänker kämpa mindre än privatryttarna. Tvärtom. Jag måste kämpa stenhårt och visa vart skåpet ska stå! Blod svett och tårar är det som tar en framåt!

Min senaste lokaldressyr (2 år sen..!) kom jag 6a, alltså blev placerad. Det var sjukt stort för mig, och jag kunde inte varit stoltare! Hade bästa tävlingskamraten Mistel att kämpa med då. Saknar att tävla henne. 

Aah jag bara babblar på.. Men har varit vaken sen 6, det tar på mig. Ska kriga mig igenom återstående timmar av dagen nu :)
Men jag blir nog nöjd om vi tar oss igenom programmet med en skön känsla och godkända program. Sätta alla delar så gott som vi kan, och ha kul liksom. Älgen och jag, vi ska kämpa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback