5 saker om mig / foto-relaterat

1) Jag klarar inte av att INTE beskära en bild när jag bearbetar i Photoshop. Måste alltid, även om det egentligen inte behövs. Vill ändå göra yttepytte lite... Förstår inte varför?

2) Att fota med stativ är för mig omöjligt. I mina ögon går det att jämföras med att försöka fota med händerna fastknutna bakom ryggen. Man blir ju helt låst! (Undantag när lång slutartid behövs, eller vid självporträtt)

3) Der kryper o skinnet på mig när jag ser en bild retuscherad på det viset att bara en färg är i färg, och resten svartvitt. Uäck! Alltså okej om man tonar ner resten av färgerna lite, men nej det är inte okej att göra mer än så!

4) Jag älskar självporträtt.. men jag har ingen aning om hur jag ska göra för att inte se ut som en ihopsjunken köttbulle på bilderna. Jag fungerar bäst bakom kameran helt enkelt. 

5) Jag skulle vilja bli duktigare på att fota oftare.. älskar det, men är lite för lat. Det är hela den där föra in i datorn och retuschera delen som förstör. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback