Lite häst i vardagen

Oooooh it's a good day! Inga mardrömmar, och ridit två hästar. Hur fint är inte det? 
 
Att vakna imorse, och inse att: nej, jag har inte vaknat av panik inatt. Jag har drömt om att jag var en delfin, och en skitsnygg mörkhyad brud som skulle gifta sig o hade frisyrproblen.. och så har jag hängt på stan med Spencer från PLL, iklädd snyggaste outfiten. MEN INGA MARDRÖMMAR!!!! :D wäääh, sååå skönt! 
 
Och efter det har dagen bara fortsatt bra! Red hästen Felix på jobbet, som förra veckan blev friskförklarad efter en olycka som hände för ett helt år sen! Chefen har kämpat o kämpat, vägrat ge upp om honom. Och förra veckan hos vet. var han inte halt. Nu väntar en låååångsam igångsättning och hårda tummar hålls för att han ska fortsätta vara fräsch! Han var som en annan häst idag, till skillnad från när jag skrittade honom i våras, då han ännu inte var fräsch. Den hästen korvade sig fram med huvudet på sned, den Felix jag red idag marcherade på med huvudet rakt. Lycklig över att inte ha ont. Den kännslan!  Tänk er hur glad min chef är, när hennes ögonsten är påväg tillbaka nu :) Så kul!
 
 
Red även ut med Elin och Satja idag. Fick låna en häst som står i det stallet.. ett fullblod som kallas Dansan, 4år. Har hela sitt liv stått på Täby, nu ska hon bli ridhäst och sen säljas. Förhoppningsvis får jag spendera lite mer tid på hennes rygg, hon var riktigt trevlig! Gillar ju projekt också ;) 
 
Väntar hem min Felix så att den här braiga dagen kan glida över till att bli en mysig kväll :) Alltså humöret är på topp! 
 Lilla fullblodstjejen Dancing Va Bene. Det är inte mycket häst att sitta på just nu, tunnis ^^

Kommentarer
Postat av: Horsesbylollo

Åh va kul att se! Vet du hur de är med Dansan idag? Har hon hittat sitt perfekta hem än? Du får jättegärna maila mig om du vet något. Tänker på henne, skulle va kul å veta om hon har de bra! Eller om jag kan göra något!

Svar: Hej! Jag red tyvärr bara henne några gånger förra sommaren, sen skedde tyvärr ett missförstånd mellan mig och hon som hade henne inför försäljning, så det blev lite dålig stämning :/ men jag tror lilltjejen hittade en ny ägare ett tag senare, efter det vet jag tyvärr inte hur det gått :)
Marie Krüger

2015-09-02 @ 08:41:11
URL: http://horsesbylollo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback