Störtsta hästhjärtat

Exet är tamefan den bästa hästen jag någonsin fått äran att rida och träna. Nej, han är inte högt utbildad och har magiska steg, men han har så jäkla mycket hjärta. Han är stel den gamle mannen, och har ju svårigheterna med sig då han är ridtravare, men ändå så försöker han verkligen, så gott han kan. Jag känner där  uppefrån hur han tycker det är jobbigt, och svårt, men han vill så gärna vara till lags. "Jag klarar inte riktigt, men jag försöker - för dig!" just så känns det när man sitter på hans rygg. Älskade älskade vän <3
 
Det är mitt jobb att finnas där och hjälpa honom genom det han tycker är jobbigt, medans han kämpar på och vill göra mig nöjd. Det finns inte mycket som känns bättra än att vara där för varandra när vi tragglar på ridbanan. Vi lär oss av varandra, och därför är han den bästa hästen jag vet! 
 
Idag blev det bara Exet som reds, då min rygg sa upp sig precis innan jag skulle iväg till stallet. Eftersom jag knappt klarade av X med mjukaste stegen så ville jag inte rida Vilda Valle. Jag förstörde ju lite för Exet idag när vi skulle galoppera, jag var stel och tappade takten, vilket blev pannkaka. Han försökte och försökte, och jag förstörde. Tillslut vart jag varm i kroppen så jag kunde slappna av och vi fick till det i båda galopperna, då ruskade han lite glatt på huvudet. Massa klappar på halsen, och sen skrittade vi av. Så stolt över honom, för han är så fin nu, trots helt ur form. 
 
Älskade hjärtat, tack för att du kämpar trots att det är svårt för dig. Det blir lättare snart, vi ska tillbaka <3
Någon gång, sommaren 2013

Kommentarer
Postat av: Amanda

Men ååh vilken fin häst! Riktigt bra bilder! :)

Svar: Tack! Han är finast ^^
Marie Krüger

2015-04-05 @ 21:13:25
URL: http://ughlzzangs.blogg.se
Postat av: Michelle Petersson

Fint skrivet! :D ÅHH så fina ni är! <3

Svar: Ååh Tack ^^
Marie Krüger

2015-04-05 @ 22:13:26
URL: http://michellepetersson.horseworld.se/
Postat av: Victoria Brammeby

Mysiga bilder!!

Svar: Tack!
Marie Krüger

2015-04-06 @ 00:53:07
URL: http://victoriab.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback