4 stall, 7 bussar

Tur att inte alla dagar ser ut som dom gjorde igår, kändes som att jag flängde runt överallt. Det gjorde jag ju iof... jobbade i två stall, där jag i ena stallet powerwalkade en häst 40min. Åkte sen och red Loppan innan jag stack ut och myste med Exet. Kan säga att jag är glad att det var för snorhalt för att promenera honom också, hade totaldäckat när jag kom hem såfall, klockan 8. 

Loppan gick kanske inte så superbra, det är ruskigt svårt att träna med henne nu. Vägarna är isiga och stenhårda, gärdena är för djupa och har isig yta. Ingenting är särskilt ultimat. Ett ridhus skulle sitta bra, ja tack! Hehe.. men ja, fick trimma lite på en grusväg innan vi begav oss in i skogen för att klättra, vilket åtminstone är en grej som funkar just nu :P

Exet myste jag bara med, och borstade. Och pussade på! Sen rök även manen han har fått spara ut.. nu känner jag igen honom igen :) åh alltså han har så stort hjärta ska ni veta! När jag skulle gå till bussen så stoppade jag in huvudet i boxen för att säga hejdå, varav han lämnar maten för att komma och pussa mig i ansiktet! Dom som känner honom vet att lämna maten är inget han annars gör, blir helt varm av tanken, vad våran vänskap är viktig för mig <3 

Nu är det dags att jobba, ha en fin tisdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback