En liten killes dop

Förra helgen fick jag vara med och föreviga denna lilla killens dop, vilket såklart var riktigt kul! Ännu roligare att första dopet jag någonsin fotat var på hans systers, och har även fotat deras kusins dop. Mysigt att få äran att föreviga sådana stunder :) 
 
Ibland får jag frågan om det inte är svårt att fota barn och häst, vilket är det jag fotar mest, då det inte går att "säga till" dom som det går med vuxna människor, eller "ställa upp" som man gör med produktfoto. En fråga som jag har lite svårt att svara på... alltså ja, det är svårare av den anledningen, men det är ändå det roligaste att fota. Ett barn fejkar inte ett stelt leende, utan det gäller att verkligen fånga dom där små unika ögonblicken. Att fota barn blir så mycket mjukare och äkta. Hästar är ju lite annorlunda, mer ståtliga och läckra, men även där är det verkligen dom där ögonblicken man ska fånga. Ni kanske fattar, jag är all about ögonblick. För i slutändan, hur mycket roligare är det inte att ha ett unikt och vackert ögonblick förevigat, än en fin men stel bild på någon som ler in i kameran? Därför jag egentligen skulle vilja fota så lite "normala" porträttbilder som möjligt....
 
Men vad tycker ni om bilderna från dopet? Lillkillen var såååå trött, men är riktigt nöjd ändå :) Haha första två bilderna är bara SÅ härliga! 

Kommentarer
Postat av: Beatrice Jakobsson - Fotograf

Vilka vackra bilder! :)

Svar: Tack så mycket :)
Marie Krüger

2015-09-02 @ 01:15:35
URL: http://beattriicee.blogg.se/
Postat av: Amanda

Wow kanon fina bilder! :)

Svar: Åh, tack så mkt!! 🙂
Marie Krüger

2015-11-16 @ 08:56:08
URL: http://mansingen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback